Sila semak tarikh luput Kad Debit/-i anda. Kad Debit/-i baharu akan dihantar kepada anda tiga (3) bulan sebelum tarikh luput kad sedia ada anda.
Kad Debit/-i baharu akan dihantar ke alamat surat-menyurat akaun Semasa atau Simpanan (CASA/-i) terkini* anda yang telah dibuka dan dihubungkan dengan Kad Debit/-i anda seperti berikut:
Anda akan dimaklumkan bahawa status penghantaran Kad Debit/-i baharu melalui SMS.
*Bagi pemegang akaun bersama atau kanak-kanak bawah umur, Kad Debit/-i yang diperbaharui akan dihantar ke alamat surat-menyurat pemegang akaun CASA/-i utama.
Untuk memastikan penghantaran kad anda lancar, sila kemaskini alamat surat-menyurat (sekiranya terdapat apa-apa perubahan) CASA/-i 3 bulan sebelum kad baharu dihantar kepada anda. Anda boleh mengemaskini alamat surat-menyurat akaun anda melalui pilihan-pilihan berikut:
Untuk pertanyaan lain, sila rujuk FAQ
Nota penting semasa pengaktifan Kad Debit/-i:
Sila aktifkan Kad Debit/-i baharu anda selewat-lewatnya 1 bulan selepas tamat tempoh Kad Debit/-i sedia ada anda. Selepas itu, Kad Debit/-i baharu tidak boleh diaktifkan lagi. Anda boleh memohon Kad Debit/-i baharu di cawangan Alliance Bank yang terdekat.
Pastikan PIN 6 Digit Kad Debit/-i anda ada bersama anda. Jangan dedahkan PIN Kad Debit/-i anda kepada sesiapa.
Cara mengaktifkan Kad Debit/i baharu:
Pilihan 1 : Aplikasi mudah alih allianceonline
Pilihan 2 : Laman web allianceonline
Pilihan 3 : Di mana-mana mesin ATM Alliance Bank
Sebaik sahaja anda telah mengaktifkan Kad Debit/-i baharu anda, sila musnahkan kad lama/tamat tempoh anda serta-merta dengan memotongnya kepada beberapa bahagian dan memastikan bahagian cip dan jalur magnetik rosak sepenuhnya.
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Khidmat Pelanggan kami di +603-5516 9988.
Produk deposit dilindungi oleh PIDM setakat RM250,000 bagi setiap pendeposit.